Tuesday, February 1, 2011

Dunia ini adalah perhiasan & sebaik- baik perhiasan adalah "WANITA SHOLEHAH"

Terdapat beribu bintang di langit tetapi hanya satu sahaja yang begitu menyerlah sehingga dapat menarik perhatianmu. Dari kalangan yang kamu pilih untuk diabadikan ialah sebutir bintang yang sanggup menyinari kamu walau dimana sahaja kamu berada.

Rasulullah S.A.W bersabda:
“Dunia itu adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan dunia ialah wanita yang solehah.” (Hadis Riwayat Muslim)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgX_R2t0R2tb2yIoGaIjAECbLQGtMdxvtOoo_smpquCB_tDJRXSD6smH6IqFnyJv0MgUqiVgOZsDH6TffeW8B3fogw-Iq5M0T1y8UhFqBkT0m3LFgBkYjGlusmRRM179SYPIZO8dz76DOU/s320/537241637m.jpg..DAN....Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggirangkan engkau, jika engkau memerintah ditaatinya perintah engkau (taat) dan jika engkau berpergian dijaga harta engkau dan dirinya”.

Sabda Rasulullah S.A.W:
“Kalau saja aku boleh menyuruh seseorang untuk bersujud kepada orang lain, nescaya aku akan menyuruh para wanita untuk bersujud kepada suami mereka. Seorang wanita itu belumlah memenuhi seluruh hak Allah terhadapnya sampai ia memenuhi seluruh hak suaminya terhadapnya. Iaitu kalau suaminya menginginkan dirinya sedang ia berada di atas pelana, maka ia akan memenuhi keinginan suaminya itu.” (Dikeluarkan oleh Imam Ahmad dan yang lain dengan lafaz yang mirip. Dan dishahihkan oleh Syaikh al Albani dalam “Ash Shohiihah” 1203.)

by_eL

No comments:

Post a Comment

Syair Likok Pulo -Aneuk Nanggroe-

Syair Likok Pulo Hai aneuk nyoe Lahem hai adoe e’.. Salamu’alaikum (Allah) Lahem hai adoe e’.. Jame baro trok (Allah) Lahem hai adoe ...